Cara Aktif Simkad Tune Talk



Pelanggan Prepaid
  1. Pastikan anda ialah pemilik akaun (nombor telefon).
     
  2. Nama Penuh dan Nombor Kad Pengenalan mestilah sama dengan butiran yang diguna semasa mendaftar di telco asal. Hanya penama yang didaftar sahaja dibenarkan untuk membuat permohonan MNP.
     
  3. Akaun masih dalam keadaan aktif.
     
  4. Tempoh sah kredit masih aktif dan boleh membuat panggilan keluar.
     
  5. Jika kredit expired, sila topup sekurang-kurang RM5 untuk aktifkan semula tempoh sah.

    (*Baki kredit yang ada dikira lupus / hangus setelah siap proses MNP. Hanya nombor telefon sahaja dipindahkan.)

Pelanggan Postpaid
  1. Pastikan anda ialah pemilik akaun (nombor telefon).
     
  2. Nama Penuh dan Nombor Kad Pengenalan mestilah sama dengan butiran yang diguna semasa mendaftar di telco asal. Hanya penama yang didaftar sahaja dibenarkan untuk membuat permohonan MNP.
     
  3. Akaun masih dalam keadaan aktif.
     
  4. Tiada kontrak dengan penyedia rangkaian / telco asal.
     
  5. Bayar kesemua bil semasa dan tunggakan (jika ada) sebelum memohon untuk MNP.
     
  6. Jika akaun anda mempunyai talian tambahan (sub-line), perlu pisahkan akaun terlebih dahulu sebelum MNP dibuat, ATAU kesemua talian mesti dipindahkan bersama.

Proses Port-Out MNP/Pindah Nombor Asal Ke Tune Talk
  • Proses MNP mengambil masa antara 1-5 hari waktu bekerja dari tarikh permohonan dibuat (bergantung pada tempoh kelulusan daripada pihak telco asal).
     
  • Setelah permohonan MNP diproses, anda akan menerima SMS daripada telco asal untuk tujuan pengesahan port out.
     
  • SMS tersebut perlu dibalas dengan segera sebagai persetujuan untuk bertukar kepada penyedia rangkaian yang baru, iaitu Tune Talk.
     
  • Sila rujuk kepada penyedia rangkaian anda jika terdapat sebarang kesulitan semasa memohon untuk MNP ke telco Tune Talk.


Format SMS Pengesahan Port-Out / MNP

PENTING!
Sila balas SMS pengesahan 'port out' dengan kadar segera seperti arahan dalam SMS dan mengikut tempoh masa yang diberikan.

Jika SMS tidak dibalas atau terlebih masa, proses MNP akan terbatal dan permohonan MNP perlu dibuat semula.


 APLIKASI TUNETALK

1) Download aplikasi TuneTalk di Playstore/App Store

2) Tekan Activate SIM

3) Register this SIM > Skip

4) Pilih sama ada mahu kekal nombor lama (Swith to Tune Talk) atau nombor baru (Get a New Number)

5)Pilih Physical SIM > scan barcode SIM IIIIIIIIIIIII > pilih 4 digit nombor belakang > Confirm

6) Scan Dokument(kad pengenalan) > semak butiran pastikan masukkan email > confirm

&) Selesai



PENTING

Syarat untuk kekalkan nombor lama pastikan kad pengenalan adalah sama dengan simkad baru didaftarkan. Pastikan simkad nombor lama masih aktif dan boleh terima sms pengesahan dari telco lama anda untuk terminated. Jika telco lama postpaid/bil pastikan selesaikan bayaran yang tertunggak. Selesai proses, sila jawab sms yang diterima dari telco lama dan mengikut format yang betul

Sebarang permasaalahan berkenaan pendaftaran boleh hantar gambar barcode simkad dan Whatapps ke +601156236030 untuk proses pendaftaran. Terima kasih

Jom jadi agent pengedar simkad Tunetalk secara part-time atau full-time. Buka ID Tunetalk partner secara PERCUMA sahaja. Komesyen pasif part-time sehingga RM76k ke atas mengikut kerajian menjual. Bimbingan akan diberikan sehingga berjaya bersama-sama.

Whatapps kami segera +601156236030


Postingan Terkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan